söndag 20 april 2014

Tips vid fibromyalgi


Jag tror att jag talar för många människor med värk när jag säger att man försöker hitta en lösning på sin smärta innan man söker läkare.

Själv testade jag allt och lite till. Några av homeopaterna kändes mysko och hos en reste sig till och med nackhåren.

Jag lade otroliga mängder pengar på att gå och komma på återkommande besök hos många olika som sa sig kunna hjälpa.

Jag köpte preparat efter preparat till dyra pengar. Preparat som skulle hjälpa/lindra/förbättra men som inte gav någon effekt.

Jag lyssnade på råd. Jag läste och jag testade. Uteslöt det ena efter det andra i kosten.

Tillslut gav jag upp. Jag sökte den traditionella vården och jag fick diagnoser. Men därefter kämpar jag än med smärtan i kroppen. Har fortfarande inte fått någon hjälp och lindring.

Vart vänder jag mig nu?

"Den friske har många önskningar men den sjuke har bara en."

1 kommentar:

  1. Nu har jag inte i närheten lika mkt smärta som dig men det jag gör är att ta varma bad och göra yoga. Hur dumt det än låter så hjälper yogan mig när jag har som mest ont. Jag är inte så rörlig när jag har värken som mest men efter 30 minuter försiktig yoga så mår kroppen bättre. Det bästa med Yoga är att det inte behöver kosta något alls. I början behöver man vägledning men det kan man få på youtube.com, sök på Yoga för Alla.

    Jag har en vän som lever med fibro och hon använder sin spikmatta när hon känner att värken kommer. Den tar inte bort värken men vissa dagar gör den så att hon iaf kan gå till sitt älskade jobb.

    Själv tror jag att hjärnan är lösningen till värken. Om du lyckas finna lugnet i hjärnan så kommer det i kroppen med och då är det lättare att stå ut med värken.

    KRAM

    SvaraRadera