torsdag 17 april 2014

Gamla hundar glömmer

Jag gladde mig så åt att gubben äntligen lyssnat och slutat snusa i sängen. Trodde att han förstått och respekterade mig och min åsikt. Att han uppskattade arbetet jag lägger ner för att få hemmet att fungera. Att han insåg hur mycket av min kraft som går åt för att göra samma sak om och om igen. Och hur äcklad jag är av snus i sängen.


http://lottasmat.blogspot.se/2014/03/lara-gamla-hundar-sitta.html?m=1

Jag hade fel.

De senaste två veckorna har han snusat mer i sängen än tidigare.
Efter att jag förra veckan tvättat hans kuddar tre gånger så har jag gett upp.

Jag bäddar sängen varje morgon och lägger överkastet över de äckliga kuddarna.

Han får sova i samma äckliga sängkläder till söndag.

På söndagar är det byte och tvätt av sängkläder.

Jag ger upp. Även om det går lära gamla hundar att sitta så glömmer de snabbt.

Orkar inte längre försöka. Om inte mina ansträngningar uppskattas så får det väl vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar