fredag 18 april 2014

Fredag



Idag är det mer värk i kroppen igen. Inte konstigt som jag härjade igår. Dammsög och torkade golv, bytte gardiner i sovrummet, tvättade och sydde top till Maja.

Jag är inte känd för min förmåga att ta det lugnt precis.

Gubben är ledig idag så jag började dagen extra långsamt.

Låg kvar medan han kokade kaffe, stekte ägg och bacon. Gissa om det luktade gott.

Kände mig riktigt bortskämd när gubben kom med tallriken och koppen. Han gjorde mig sällskap i sängen.



Att erkänna att kroppen inte orkar är jobbigt men jag måste. Så medan gubben och Maja åker iväg till affären och även lämnar påskägg till store V och lille E kämpar jag med att få igång kroppen.

Lovade också ta hand om kaoset som gubben efterlämnat i köket. Om jag orkar.

Hoppas att jag klarar lite av det jag tänkt idag.

Först ut är dusch och kläder. Allt därutöver är bonus.

2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en fin och smärtfri påsk och fint att du fick frukost på sängen. Annars tänkte jag skriva i går ang snuset att du borde ju ha ett alldeles eget sovrum, ett rum som bara är ditt och rent och fräscht - alltid. :) Ett egorum.
    Kram och må så gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Önskar dig en trevlig helg.
      Har lyckats med att fixa köket, duscha och få på mig kläder. Så nu är allt annat en bonus.

      Jag tar kanske i vad gäller snus i sängen men jag tycker det är äckligt. Inte nog med att det smutsar ner hans sida även golvet. :-/
      Ska man verkligen behöva dammsuga sovrum varje dag?

      Äsch! Nu känner jag mig som en gnällkärring.

      Ha det gott och hoppas du njuter av det du gör. Kram.

      Radera