tisdag 22 april 2014

Misslyckad



Skulle idag på kurs 2/3 med Trygghetsrådet men insåg redan i förrgår att det inte skulle fungera. Hoppades igår att något magiskt skulle hända under natten. Att kroppen idag skulle fungera mer normalt.

Kräver inte att jag ska vara frisk och smärtfri utan bara att min kropp och värk ska vara hanterbar.

Inget magiskt hände och kroppen är lika mycket skit som den var igår.

Det gör mig ont att inte orka ge mig iväg på kursen men det är bara att inse faktum.

Jag hade varit en trafikfara på vägen och inte till mycket nytta för mina kursvänner.

Detta ger mig en tankeställare. Hur ska jag orka en heltidsutbildning? Hur ska jag klara av ett arbete? Hur går jag vidare härifrån?

Inte hjälper det att dra täcket över huvudet men just nu är det faktiskt det enda jag tänker göra. Stoppa huvudet i sanden likt strutsen. (varifrån kommer egentligen det uttrycket?)

Imorgon är en annan dag.

1 kommentar:

  1. Vissa dagar behöver man dra täcket över huvudet... Styrkekram till dig!

    SvaraRadera