torsdag 17 april 2014

Dagens projekt


Denna har jag skapat idag. Behöver jag säga att jag mår bättre nu? Vilken lycka att få sitta och skapa.


Egentligen började jag redan skapandet när jag var på IKEA och hittade denna stuvbiten. 20 kronor. Vilket fynd!


Igår började jag att rita ut ett mönster. Hade en idé i huvudet om en relativt rak och kort top. 

Eftersom tyget har ett så markant mönster som jag ville vara noga med ritade jag ut mönstret utan vikning. 

Mönsterpappret tog slut så jag fick använda mig av gamla tidningar. 



Första provningen  visar att toppen är alldeles för stor.


Lättare att markera på toppen när Maja har den på. 

Syns hur illa hon tycker om nålar. Hon avskyr prova med nålar i. 


Nålade och sydde ett bomullsband i halsen men jag är inte riktigt nöjd med resultatet så jag ändrar nog det. 


Men det får bli en annan dag för Maja vägrade ta av sig den. 

Jag är riktigt nöjd med dagen. En snygg top till för en spottstyver. 

Nu börjar funderingarna på kjolen som Maja vill matcha med toppen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar