torsdag 24 april 2014

Under utveckling


Medan diskmaskinen diskar, tvättmaskinen tvättar, torktumlare gör det den ska och golven torkar påbörjar jag ett litet projekt.

Jag äter lunch samtidigt.

På secondhandbutiken köpte jag en herrskjorta från Batistini för 40 kronor. Jag tyckte att mönstret med de blå drakarna var sött.

Jag tog ett linne som jag vet passar Maja och placerade det över skjortan och klippte.

Redan mycket bättre.

Nu väntar jag på att Maja kommer hem så hon kan prova om ärmhålen är lagom och om jag ska korta toppen mer.

Hittar jag inga andra knappar i min låda så ska jag köpa nya. Kanske blå eller varför inte en helt annan färg.



Jag köpte mer. En klänning, en kjol och en långärmad samt en kortärmad top. Totalt 160 kronor. Till mig. Lite ändringar blir det nog där också men det får bli en annan dag.

Nu ska tvättmaskinen tömmas och dammsugaren jobba i tre rum till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar