måndag 7 april 2014

Så olika



Tänk så olika man kan tycka.

- Har du läst denna boken? frågar svärmor.

Jag erkänner att jag inte gjort det men att jag hört många som har pratat om hur bra den är.

- Bra? säger svärmor. Vi läste den i bokcirkeln och vi tyckte inte om den.
- Inte?
- Konstiga ord och ett konstigt språk. Nej! Vi tyckte inte om den.

Jag började läs igår innan jag skulle somna och insåg ganska snabbt att jag inte fick läs mer. Anledningen var att jag ÄLSKADE boken.

Det kunde inte bli morgon fort nog i natt vill jag lova.

Idag blir inget gjort. Jag kan helt enkelt inte låta bli att komma tillbaka till boken hela tiden.

Bädda sängen, läsa (bara någon sida till, bara någon till), tömma diskmaskinen, fastnar i boken igen.

Tårarna strömmar nerför mina kinder. Jag fullkomligt älskar språket, handlingen, karaktärerna. Jag läser in så mycket. Mina egna annorlunda barn.

Det var ett tag sedan jag så helt enkelt bara fastnade.

Vilken skillnad på min reaktion och svärmors.

2 kommentarer:

  1. Jag ska precis börja läsa en man som heter Ove och jag tänkte jag skulle köpa Mormor hälsar och säger förlåt sen. Om jag gillar Ove vill säga. Gillade du Ove eller du har inte blivit presenterad för Ove?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag och Ove har ännu inte träffats. Personligen men jag har hört mycket gott om honom.

      Har en tendens att dra mig undan sådana som får mycket uppmärksamhet.
      ;-)

      Radera