tisdag 24 december 2013

Korg



Kommer hem från jobbet och upptäcker denna korgen på bordet.

-Vilken gigantisk korg, säger jag till gubben. Vem har du fått den av?
- Jag? Den är din!
- Min? Från vem då?
- Farmor. Ja, morsan alltså.

Jag går in och frågar Max eftersom gubben verkar ha noll koll.

- Korgen är till er. Från farmor.

Synd att klockan är så mycket annars skulle jag ringa och skälla på svärmor.

Vilken gigantisk korg och vilka godsaker. Alldeles för mycket.






Förutom allt gott även en t-shirt till gubben och en scarf till mig samt två lotter.

Vill inte verka otacksam men svärföräldrarna har det inte så fett och de har många barnbarn att köpa julklappar till. Inte hade de behövt tänka på gubben och definitivt inte på mig som inte firar jul.

När det blir morgon får jag ringa och skälla på henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar