onsdag 11 december 2013

Misslyckad

Ibland måste man erkänna sig besegrad även om man inte vill. Det gjorde jag idag.

Det som är jobbigast för mig är att göra andra besvikna. Jag kan slå knut på mig själv, strunta i mina egna behov, för att alla andra ska må bra. Få det som de vill.

Men nu mår jag så dåligt att jag inte ens orkar tänka på andras behov.

Det gör ändå ont och jag känner mig misslyckad men jag kan inte göra på annat sätt än så här. Jag kan inte denna gången se till andras behov. Jag måste se till mig själv.

2 kommentarer:

  1. Lotta, du gör helt rätt! Man måste få sätta sig själv före ibland och du är inte misslyckad! Du har rätt att rå om dig själv och du har säkert kämpat dig igenom saker innan, när du egentligen inte orkat och borde prioriterat dig själv! Du har också ett behov och det är inte ditt ansvar, det är därför det är en förening, för att alla ror hem sin bit och täcker upp för varandra när det behövs <3 Kram Steffi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Steffi! Känns skönt att höra men det känns ändå som om jag sviker. Vet att jag gör rätt för jag hade inte klarat det. Lika bra att erkänna.

      Radera