torsdag 12 december 2013

Orkeslös


Ingen mat stod på bordet när gubben och ungdomarna kommer hem idag. Jag tog ut mig på annat.

Vardagsrums-, köks- och hallgolv blev dammsugade, disken från igår omhändertagen och tvätten upphängd. Sedan var orken borta.

Inte mycket kraft i kroppen. Orkade inte ta mig till affären och ännu mindre laga mat.

Gubben gjorde det enkelt för oss och beställde mat. Maja och jag är tråkiga och beställer alltid samma pizza som vi delar på. Varken hon eller jag orkar äta en hel pizza.

Sitter här i soffan med obehag i bröstet. Har allt oftare ont och tryck. Känns lite som om någon eller något kramar åt. Inte alls som de gångerna när pulsen rusat och jag kände mig "påkommen". Detta är något helt annat. Inte heller är det huggen jag haft på högra sidan i lungan. Utan detta sitter mer mitt i bröstet och lite åt vänster. Uppåt mot armhålan och bak mot ryggen.

Det är väl ännu ett nytt konstigt problem i kölvattnet av MCTD och fibromyalgi.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar