söndag 8 december 2013

Tacksamhet

Vad är du tacksam för idag?

Det finns så mycket att vara tacksam för. Ibland kanske vi inte tänker på att vara tacksamma. Vi tar saker eller personer för givet.

Häromdagen kom jag i samtal med tjejen på fiket där jag köper kaffe. Hon berättade att det hade varit en jobbig dag. Många otrevliga kunder. Då frågade jag henne om hon hade tänkt på att det ibland är bra att ha dåliga dagar. Frågande tittade hon på mig och undrade vad jag menade.

-Jo, de dåliga dagarna måste finnas för att du ska vara tacksam för de bra dagarna.

När jag några dagar senare kom in igen sken tjejen upp.

-Du hade rätt. Jag tänkte på det du sa. Om man inte har dåliga dagar så vet man ju inte när man har det bra. Man tar saker för givet. Tack!!


Ibland är jag klok.



Idag har jag en riktigt dålig dag men jag är tacksam för att Magda borstade mitt hår och tog på mig strumpor.

Att gubben tog på mig bilbältet och lagade mat.

Att jag har en soffa med ett varmt täcke som jag kan dra upp över öronen.

Och jag minns att de dåliga dagarna finns för att jag ska kunna njuta av de dagar som är bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar