onsdag 25 december 2013

Mitt i natten - tankar

Här ligger jag igen. Familjen sover och jag är klarvaken. Vad gör man när man är vaken mitt i natten men ändå inte fixar att ta sig ur sängen?

Jag har alltid mobilen på nattduksbordet eftersom den förutom att vara min telefon även är min väckarklocka. Så jag går igenom mailen. Har fyra olika till olika ändamål så det brukar alltid finnas något att läsa. Men inte i natt.

På mobilen finns också lite spel men de tar liven snart slut på.

Jag har böcker men inget som fastnar. Inget som drar.

Surfar runt lite men hittar inget kul att roa mig med.

Återstår att ligga här och vänta. På vad då? Att smärtan i kroppen avtar så jag kan sova? Att klockan rusar så det blir morgon?

En enda natt, tänk vad underbart, att få sova en enda hel natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar