tisdag 12 augusti 2014

Magda skapar


Hon är väldigt koncentrerad när hon skapar. Man kan se på bilden hur intensivt hon arbetar.

Ibland pratar hon men mest är hon tyst och helt fokuserad på uppgiften.

Det är helt otroligt att mitt lilla monster, min lilla virrpanna som inte har ro att vara still många sekunder klarar av att skapa dessa fina naglar.



Ibland är det riktigt avancerade mönster som tar ganska lång tid. Det ska målas, torka, måla igen, torka, dekorera och tillslut toplack.

Hon tycker verkligen om det. Det gör mig ledsen att jag inte har ekonomi att köpa bättre produkter till henne. Hör henne sucka när färgen klumpar sig.

Tror att denna typen av arbete hade passat Magda utmärkt. Hon är väldigt intresserad av smink, hår och naglar. Men finns det en framtid? Finns det jobb att få?

Minns en gång för många år sedan när jag upptäckte att min perserkatt Cisco blödde från ett jack och saknade tussar av päls.

- Måste träna. Jag ska saxa när jag blir stor, förklarade Magda.
- Men gumman, du har klippt stackars Cisco i skinnet. Han blöder. Det måste gjort ont.
- Han sa inget. Satt still.

Typiskt perser och typiskt Magda.

Måste jag säga att saxar gömdes efter det och bara fick användas när mamma var med?

Kanske en framtida karriär. Vem vet? Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar