fredag 29 augusti 2014

UFO


Det har landat en hel armada av ufo på min gräsmatta. 

Första tanken var:

"Champinjoner!"

När jag kom närmare tvekade jag. 


Vi har bott i huset i snart 19 år och jag har aldrig sett denna typen av svamp på gräsmattan.  Några små bruna stackare har det synts någon gång men detta var något nytt. 

Gubben slängde gödning på gräsmattan förra veckan. Kanske har han väckt något till liv?

Kan det vara vit flugsvamp?

Jag känner mig väldigt osäker och har kontaktat de i min omgivning som plockar mycket svamp och de som är outdoorpeople.

Hoppas att någon kan hjälpa mig och berätta vad det är som växer på gräsmattan.

Jag har inte den minsta tanke på att äta dem. Så mycket har gått in när det gäller svampar och matlagning.

Är du minsta lilla tveksam. ÄT INTE!!!

Tycker mest det är spännande. Jag är tokig i fakta och i att lära mig. Älskar det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar