onsdag 6 augusti 2014

Ring igen i september!

Jag har gått och väntat på tid till reumatologen sedan jag ringde dit i början av juni. Jag är inte den som springer ner dörrarna precis. Inte ringer i tid och otid heller.

Eftersom jag bara mår sämre så beslöt jag mig för att ringa och höra med reumatologen hur lång tid det skulle ta innan jag skulle få en återbesökstid.

I måndags fick jag prata med sköterskan som bad mig ringa sekreteraren och idag fick jag äntligen tag på henne.

Tyvärr fick jag inte veta mer än innan.

Min läkare har semester under augusti och sekreteraren kunde inte se att jag hade någon tid.

- Hur mår du? Tycker du att du behöver komma hit?

Nej, jag tycker mår utmärkt. Tycker bara det är roligt att ge er mer jobb. Vad tror dom?

- Du får ringa hit i september.

Suck! September?

När jag ringde i juni var det för att jag inte orkade mer. Men vad kan jag göra? Inget mer än avvakta. Avvakta och uthärda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar