lördag 9 augusti 2014

Slut men lycklig

Är helt slut i kroppen men jag mår otroligt bra i mitt hjärta.

På förmiddagen åkte jag och gubben till en väninna för att hjälpa henne. Hon hade bestämt sig för att byta plats på sovrum och arbetsrum/kontor. Allt som förberedelse inför ett inköp av ny och större säng.

Eftersom min väninna har ett funktionshinder som gör att hennes kropp inte lyder henne är inte sådana saker det enklaste att utföra. Ibland är det så att man vill men kan inte eftersom kroppen vägrar.

Jag vet hur det är. Jag har det så själv men i detta läget är det jag som kan ge förmågan. Idag kunde jag vara min väninnas händer och fötter. Idag kunde jag bära och feja.

God lunch fick vi i form av lasagnette och sallad. Efter allt jobb var klart avslutade vi med kaffe och glass.

Ikväll och imorgon får jag betala priset med mer värk men jag tar faktiskt den värken med glädje.

Att se glädjen i min väninnas ögon när hennes två rum är skrubbade från golv till tak. Möbler flyttade och nya gardiner upphängda.

För att inte tala om de saker vi kunde avlasta henne med. Möbler som bara samlade damm, söndrig persienn och en trasig dammsugare. Avlasta henne från arbetet att kasta.

Det är inte lätt att ta sig till soptipp eller sopstation när man sitter i rullstol och är beroende av färdtjänst. (får du ta med dig en gammal bokhylla och åka färdtjänst till tippen?)

Lämnade henne tyvärr med mycket som ska sorteras (mest papper) men vi planerar ytterligare dag med mer fix.

Bokhyllor ska upp i kontoret och den nya sängen ska monteras. Sänglampor ska flyttas och tavlor ska upp.

Det måste till ordning runt omkring för att det ska bli ro inuti.

Det känns så gott i hjärtat att kunna hjälpa till med detta. Jag tar värken med glädje. Allt för dig min älskade vän. Allt för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar