torsdag 9 februari 2012

Choklad och bananminipaj


Magda ville ha efterrätt och hos Ulrika fick jag idén till denna minipajen. Enligt orginalreceptet så ska det inte vara lock på men jag fick smördeg över så jag gjorde ett gallerlock.

1 förpackning smördeg
2 bananer
Nutella
ägg

Skär smördegen i 5 rutor.
Klä minipajbotten med smördegen.
Klicka i ca 1 msk Nutella i varje paj.
Täck med skivad banan.
Gör ett gallerlock av överbliven smördeg.
Vispa upp ett ägg och pensla smördegen.



Grädda i 220 grader i 10-15 minuter.

Servera med glass.

2 kommentarer:

  1. De där ser galet goda ut! Måste hitta ngt som ersättning för Nutellan (eftersom jag inte tål nötter) sen ska jag minsann prova! :)

    SvaraRadera
  2. Så enkelt och så gott. Vanlig choklad istället. Några bitar i botten och banan över. Eller varför inte byta ut mot jordgubbar. Mumsigt. Du gillar ju inte grädde men lite vispad grädde till hade varit gott.

    SvaraRadera