tisdag 14 februari 2012

Fungerade inget vidare


Min ambition att få familjen att hjälpa till lite här hemma har gått i stå. Gubben var den som höll ut längst men de senaste två veckorna har inte han heller gjort sin del i schemat.
Och jag tycker inte att jag kräver så mycket av dem.
Men schemat ska få hänga kvar. Jag ger mig inte. 


Bredvid schemat på kylskåpet hänger också mina veckoklämmor. Hittade dem för flera år sedan och tycker de är toppen. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag köpte dem.

Visst jag har en almanacka men då måste man först titta i den för att upptäcka att något ska göras. 

Nu är klämmorna tomma för jag har plockat bort denna veckas kallelser till olika saker. Annars brukar kallelser och lappar om veckans aktiviteter klämmas fast på rätt veckodag.

Under allt hänger jag upp Magdas veckobrev från skolan. Där står hennes schema för veckan. Som läxor, vilken dag de har gympa, eventuella utfärder eller om det är bad.



Texten på klämmorna är engelsk och i början hängde jag upp mig på det för ungarna kunde inte engelska. Men sedan såg jag det som ett bra knep att lära sig de engelska veckodagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar