onsdag 1 februari 2012

Ibland bli fel rätt ändå


Idag är det elevfridag och snälla Magda skulle fixa lite kaffe till mamma. Eftersom det inte fanns något kokkaffe klart så tog hon "fusk" vägen.
I skåpet stod espresso som jag använt till efterrätter.

När Magda kom med koppen till mig såg det mer ut som vatten än kaffe. Genomskinligt.

- Jag tog som det stod bak på. 0,75 är väl en mugg?

- Nej, det är nästan en dl. Espresso är de pyttesmå kopparna i skåpet. Inte stora muggar.

- Oj!

Men ganska mycket mer espressopulver räddade kaffet och det blev drickbart.

Idag är en stressdag där jag ska hinna med så mycket att jag just nu känner mig kräkfärdig. Matlagningen blir nog lidande idag. Beroende på hur lång tid det tar hos Ulrika. Hon ska hjälpa mig med bokföringen för jag har fastnat totalt. Inte lätt när man tar över efter någon annan och inte har en aning om vad/hur man ska göra. Har dragit på det så länge. Mår så dåligt bara jag tar i pärmen. Hoppas Ulrika kan hjälpa mig ur denna klämman.

Lovade köpa med mig semlor till oss. Så jag kör till Kopparsträdets Hembageri i Sölvesborg för där finns de absolut godaste semlorna. Rekommenderar verkligen en tripp till dem för att fika. Mums! ENda nackdelen är att man inte kan prova allt. Plånboken räcker inte och magen har inte plats.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar