torsdag 2 februari 2012

Solbada



Ja, jag vet. Jag skulle dittan och jag skulle dattan. Men när jag plockat lite så kände jag:

Nej, nu räcker det. Solen skiner ute och jag behöver lapa energi. 

Så jag tog hundarna med mig ut på tomten. En i taget för att ha koll på dem och kameran.


Wille gav mig ett helt ny innebörd på solbadning. Han ÄLSKAR snön.





Men matte då!


Visst är det konstigt. Varje är är det samma sak. Inte bara SJ som överraskas av att det plötsligt blir vinter och kallt. Ser bevis runt omkring på tomten. Massa sådan där "jag gör det sen". Vilket i min familj betyder att:

Mamma gör det eller så blir det inte gjort. 

Faktiskt har jag varit duktig. Jag har struntat i mycket. Jag försöker blunda. Ibland lyckas jag inte men det går bättre.
Problemet är ju att om mamma inte gör det så går sakerna sönder och vissa saker måste man ha. Då blir det mamma som får upp med plånboken.

Majas cykelhjälm överraskades av vintern.


Fler som överraskats? 

Jag har plockat fram ett paket med weinerkorv från frysen. Familjen får fixa det själva. Idag har jag fyllt på med energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar