tisdag 14 februari 2012

Happy Valentins Day


Igår träffade vi en gammal vän till gubben. Han verkade ha bråttom och gubben frågade honom om han var jäktad.

- Måste till Guldfynd. 
- Varför då? undrar gubben.
- Det är ju Alla hjärtans dag i morgon. Måste handla något till kärringen.

 Vännen försvinner över torget och gubben titta på mig.

 - Är det något du vill fira? Alla hjärtans dag?

 Jag tittar på honom länge och undrar om han efter alla dessa år tillsammans inte känner mig.


- Nej, jag vill inte fira Alla hjärtans dag. Jag vill att du och barnen ska älska mig alla dagar. 
- Precis vad jag trodde, säger gubben och ler.

Han känner mig nog i alla fall. Lite.

2 kommentarer:

  1. Åhhh så gulligt!
    Jag brukar säga att jag blir mkt gladare över en spontangåva än för att det är jul/påsk/alla-hjärtans-dag/födelsedag etc. Jag tycker också själv att det är mkt roligare att ge för att jag vill och har hittat det där perfekta istället för att jaga för ett "måste".
    Jag förväntar mig inget från A idag men vi ska äta lite extra gott bara för att jag vill ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är helt på din linje L8! Älska mig hellre alla dagar på året än bara på alla hjärtansdag, precis som jag skrev på FB imorse.
    Kram

    SvaraRadera