onsdag 22 februari 2012

Rymt


Sorry bloggläsare, idag var en dålig dag.

Katastrofisk start som resulterade i att jag kände hur all kraft försvann och jag övergav hemmet.

Orkade helt enkelt inte höra alla fula ord som kastades mot mig. Det enda jag försökte göra var att få ungarna till att inse att de måste hjälpa till. Att de måste plocka undan sina egna saker. Att det faktiskt ska vara ett kalas i huset på fredag och att gästerna måste ha någonstans att sitta. Tror inte att det uppskattas att sitta bland kläder och sängkläder i soffan. Kryssa sig fram mellan smutsiga strumpor och riva ner smink för att få plats med kaffekoppen på soffbordet.

Jag misslyckades katastrofalt.

Så jag tog mobil och plånbok och körde till gubbens jobb. Bjöd ut honom på lunch och fick kräka av mig lite.

Efter det bestämde jag mig för att gå inom Maxi och kolla bokrean. Fyndade lite.


Sedan tog jag en runda inom Jazpi och kollade "Halva reapris"-stället. Hittade en snygg topp som jag ska ha i morgon när jag ska till Malmö. Inte illa 150 kr och halva priset blir 75 kronor. Riktigt najs.

Därefter gick jag rakt över gatan och tog en fika på Böckmans.


Pärontårta med latte och några sidors läsning.

Jag var inte riktigt redo att bege mig hemåt så jag tog en runda till Möbelaffären.

Tänk så mycket fint det finns om man bara hade haft pengar.

Hittade ett perfekt soffbord till min misshandlande familj. På det hade det inte synts när de bankar. Men med det priset så hade jag nog ändå varit lika rädd för hack.




Ny kökslampa letar jag efter och denna är nog en värdig kandidat. Får suga på det lite för jag tyckte priset var lite saftigt.


Nya fåtöljer behöver vi i vardagsrummet och denna modellen gillade jag. Hade matchat soffan perfekt.


Men eftersom min gubbe har en benägenhet att sitta i soffan med verktyg i fickorna så får det bli second hand och billigare varianter.




Denna vilstolen/fåtöljen hade varit perfekt till gubben. Men vi har inte plats med en sådan framför tv:n.



Riktigt snygg bordslampa som gubben inte kunde fatta att jag gillade. Eller denna lampan. Den gör sig inte på bild. Men är så otroligt tuff. 




Helt tokig lampa. Tänk den ovanför köksbordet.

Jag blir så glad av färgerna i de olika produkterna från Jellybean. Deras röda tårtfat ÄLSKAR jag.


Kuddar, gardiner eller tyger överhuvudtaget med kloka ord på är väldigt poppis. Denna kudden tyckte jag förmedlade ett viktigt men ack så svårt budskap.



Rött. Perfekt i mitt kök. 

Hittade en tavla som jag tror att Magda hade gillat. Tror att jag ska visa henne bilden och låta henne göra en själv. Kanske med annat motiv. Så enkelt och så snyggt.



Efter en ganska lång och maklig runda vände jag hemåt men möttes i dörren av fredagens födelsedagsbarn som absolut inte förstod varför jag reagerade som jag gjort på hur hemmet behandlas.

- Stick du då. Hej då!

Först blir jag paff och tittar lite frågande på honom. Sedan bestämde jag mig.

Jag orkar inte höra sådant. Jag orkar inte bli behandlad på det sättet.

Jag är värd mycket bättre. Jag är värd mycket mer.

Så jag tar bilnycklarna igen och kör iväg. Stannar på ett ställe där jag vet att gubben kommer att köra. Nu tänker jag inte komma hem förrän gubben slutat jobba. Nu måste vi stå enade mot ungarna.

Faktiskt tycker jag att det är riktigt illa att barnen tvingar mig ur mitt hem. Men jag orkar inte med skrik, gap och fula ord.
Det är inte rätt att fly från problemen. Men när de inte ser eller förstår att det är ett problem så går det inte att lösa.

3 kommentarer:

  1. Det kunde blivit en riktigt dyr runda!!!
    Eller hade du kanske skickat fakturan till barnen..... Hihi :-)
    //An1

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att jag kan shoppa med ögonen. Annars hade det blivit riktigt dyrt.

      Radera