torsdag 16 februari 2012

Grekland - ekonomisk kris - hjälpa



Jag har en väninna som har flyttat med sin grekiske make hem till Rhodos. De har det tufft där nere. Det är den lilla människan som får det jobbigt när politiker kört landet i botten. Marina berättade igår att visst har de det jobbig men på fastlandet och speciellt Athen har det fruktansvärt tufft. Många som har dubbla medborgarskap har flytt.

Vi sitter här i Sverige och klagar över hur vi har men har vi det så dåligt?

Jag sa till Marina att visst är det tufft här hemma också men inte alls på det sättet. Det finns de som måste vända på varenda krona för att få det till att gå ihop. Men det svenska skyddsnätet finns där och vill man ha hjälp så kan socialen hjälpa till.

För egen del så måste jag säga att inte har vi mycket pengar. Visst skulle jag vilja ha mer. Mina barn har aldrig varit på utlandssemster. Även om jag och gubben har unnat oss en weekend till Prag för några år sedan.

Men vi har ett hus som vi kan betala lånet på. Vi har råd att betala värme och vatten. Jag kan köpa kläder till barnen om det behövs. Maten jag serverar familjen är så bra som möjligt och vi behöver inte gå hungriga.

När jag pratar med Marina känner jag att jag skulle vilja hjälpa. Men vad kan lilla jag göra? Hur mycket räcker det jag kan stötta med? Känner mig så hjälplös.

Men jag har hittat ett sätt att hjälpa min väninna. Skulle vilja göra mer men detta är mitt lilla sätt.

Marina tillverkar smycken och jag har handlat lite av henne. Har varje gång blivit så otroligt nöjd. Därför har jag flera gånger lagt in på Facebook om hennes hemsida. Hoppas att någon nappar och att Marina på så sätt kan bidra till sin familjs ekonomi.

Jag vet att Marina är en kvinna med ett gigantiskt hjärta och ser hon någon i sin närhet som lider så skulle hon hjälpa till. Kanske kan min lilla stöttning vara det som avgör.

Så därför skulle jag vilja uppmana alla er som vill göra en god gärning, hjälpa en medmänniska i nöd att köpa era smycken av Marina.


http://www.bymaikodesign.com/

Just nu har Marina också en tävling på sin sida så gå in.







Gåva som jag fick i januarierbjudande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar