tisdag 21 februari 2012

Pastasås med bacon och ärtor

Idag har bilen gått varm. Jag körde först till Vä och lämnade Attentions bokföring till revisorn. Det blev lite prat också eftersom jag inte riktigt vet vad man som kassör gör. Revisorn lovade visa mig hur man gör rättelser i bokföringen. För fel det är det det vet vi redan. Men hon tröstade mig med att alla inte kan allt och att jag lär mig.

Sedan var det 4 mil hem igen och hämta Magda som skulle till tandläkaren. Hon var jätteduktig. Ingen som såg henne kunde se att detta var en tjej som tidigare var livrädd för tandläkaren. Hon lagade till och med utan bedövning. SÅ otroligt stolt över henne och den resa hon gjort.

Nu har jag snabbt och lustigt slängt ihop en pastasås till familjen. För egen del blir det dags att köra till jobbet. 

Andas, andas, andas.

Huvudet värker, kroppen trilskas och jag fryser. Blir en trevlig kväll.

3 paket bacon
1 kruka bladpersilja
200 gram parmesanost
salt 
2 krm svartpeppar
300 gram frysta ärter
2 dl crème fraiche
2 dl grädde


Skär bacon i mindre bitar.
Stek tills baconet fått fin färg.
Krydda med svartpeppar.
Hacka persiljan.
Rör ner ärtor bland bacon.
Låt ärtorna steka med några minuter och tillsätt sedan persiljan, grädde och creme fraiche.
Riv parmesanosten.
Tillsätt parmesanen och blanda allt väl.
Smaka av med eventuellt lite mer salt.

Servera med kokt pasta och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar