fredag 7 mars 2014

Sjukstugan fortsätter

Och så ligger den sista tappra krigaren under täcket.

Magda har i flera dagar klagat över huvudvärk och konstig mage men kämpat på. Idag tog det stopp.

- Mamma, jag orkar inte.

Maja och Max har legat sedan i måndags. Maja har varit värst sjuk med både diarré och kräkningar medan Max stannat vid magont och bubbel.

Gubben har kämpat hela veckan trots mage som inte känts okej. Igår när han kom hem såg jag hur jobbigt han hade det. Även psykiskt eftersom han mår dåligt av att ha en rörig och stressig arbetssituation.

Hela veckan har han tillbringat kvällarna i soffan framför dumburken och jag har inte sagt något.

Trots att jag känner att han hade behövt åka till träningslokalen för att få bort lite negativitet.

Just nu är det sjukstuga och just nu får det vara lite på paus. Eller sköldpaddefart. Inte helt stillastående men knappt framåt.

Denna helgen är,  vad jag minns men rätta mig om jag har fel, helt utan inplanerade saker. Vi ska bara ta det lugnt och försöka komma tillbaka till vardagen på måndag.

Min vardag kommer igång på söndag då jag, troligtvis, jobbar min sista söndag på mitt arbete som radiotidningsredaktör.

Känns konstigt. Mycket konstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar