onsdag 22 januari 2014

Lyssna

Jag fick båda tummarna upp av sjukgymnasten. Fick höra att jag var en väldigt klok kvinna.

Klok? Eftersom jag säger att jag försöker lyssna på kroppen, vila och hitta saker som ger mig kraft.

Läs betoning på försöker. För jag misslyckas ofta. Plågar mig själv med många måsten som egentligen, i ärlighetens namn, verkligen inte är några måsten.

Även om mitt psyke mår bättre av att inte ha massa saker runt omkring. Även om jag stressas av familjens oförmåga att se städbehovet. Så bryts jag ner kroppsligen.

Idag tänker jag vara klok och duktig. Inte som "Syster Duktig" som alltid ska och ska och ska. Utan jag ska faktiskt lyssna på mig själv och lyda. Acceptera att kroppen inte orkar.

Denna gången tänker jag vila innan jag ramlat ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar