tisdag 14 januari 2014

Tatuering



Max har i många år pratat om tatuering. Eftersom jag och gubben vägrat låta honom tatuera sig så har han fått vänta. Efter 18-års dagen hotade han med att plocka sparpengar och tatuera sig men det hände inte.

Jag var ganska nöjd och hoppades att han väntade tills han var helt säker.

Det är inte bara att tvätta bort om man ångrar sig eller om det inte blir bra. Du kan också råka ut för massa komplikationer.

Men han hade inte ändrat sig. Kan väl säga att han bidade tid.

I söndags var han så iväg och gjorde första sittningen.

Han har kontrollerat tatueraren noga och tittat på andra jobb han gjort. De har tillsammans arbetat fram en bild de båda var nöjda med.

Draken var mycket större än föreställt mig även om jag insett att en sådan tatuering måste vara större än en liten fjäril på ankel.

Blir minst en sittning till för att göra klart.

Glädjer mig att han tar hand om sin tatuering. Han följer instruktioner - tvättar och smörjer.

Börjar mammas lille gosse bli stor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar