torsdag 9 januari 2014

Och så var vi där igen

Måndagsmorgon ville jag skriva men det är torsdag. Dags för vardagen att börja för ungdomarna.

Max började egentligen redan igår men han mår inte bra och ligger kvar i sängen.

Maja började också igår men med elevfridag.

Så idag när Magdas skola drar igång så börjar vardagen.

- Varför börja en torsdag? undrade en något sur Magda.
- Det blir ju mjukstart, svarade jag. Bara två dagar i skolan sedan är det helg.
- Det är ju klart.

Hon har haft två tuffa nätter. Oro inför skolstart.

Assistenten har meddelat att det har varit ommöblering i klassrummet, ny klasskompis, nya lärare samt ändring i schema.

Inte bra alls.

Konstig att det alltid ska vara massa orosmoment och förändringar. Sådant är ju livet men det är otroligt jobbigt för personer med npf.

Som vanligt så hade ingen kontrollerat att det fanns frukost och det var tur att jag tittade efter i natt när jag kom från jobbet.

Bröd fanns det inget.

Så när gubbens klocka ringde flög jag ur sängen och hann fixa amerikanska pannkakor, fruktsallad samt ostfyllda tacobröd.

Trolla med knäna.

Hoppas det är fyra mätta magar som går till skolan.

Sova? Ska försöka få någon timma till innan det är dags för affären och vardagslivets måsten.

Kanske några sidor i boken i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar