fredag 10 januari 2014

Gåband

Att gå är den fysiska aktivitet som passar mig bäst. Att lyfta skrot eller köra gympa tar mer på mina muskler än vad det ger.

Doktorn skällde till och med på mig för att jag gick för fort.

För mig gäller det att hålla ett väldigt lågt tempo för att det ska ge positiv effekt och inte bryta ner.

Så promenera gör jag. När kroppen tillåter.

För när fötter och fotleder värker och kroppen slutar fungera är det inte roligt att vara en bra bit från hemmet. Det handlar inte bara om att gå iväg. Jag måste ju gå hem också.

Därför funderar jag på att istället investera i ett gåband. Då behöver jag inte oroa mig för att gå för långt iväg för jag behöver inte tänka på hemvägen.

Får fundera ut om jag har plats och när jag har råd.

Kanske kan jag hitta ett begagnat. Står säkert gåband/promenadband i många förråd och samlar damm.

2 kommentarer:

  1. Jag vill också ha ett gåband av samma anledning! När kroppen plötsligt säger stopp är det bara att kliva av och inte behöva gå en halvmil för att komma hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det låter som en bra idé. Frågade gubben om det fanns gåband på gymmet. Han kan ju bära mig ut till bilen om det behövs. Men där finns bara crosstrainer. Den ska jag inte använda. Varken den eller cykel är bra för knä och bäcken.

      Radera