torsdag 23 januari 2014

Maja, vi ser dig


Det kan inte hjälpas. Jag får vara en jobbig och pinsam mamma. Den dagen du själv blir mamma kommer du att förstå. 

Maja, jag vet att du läser. Jag vet att många som bryr sig om dig läser. 


DU MÅSTE ÄTA!!


En orolig mamma är bättre på att snoka än FBI och du ska veta att jag har spioner. 

Någon kanske du kan lista ut men du vet inte vilka ögon som har koll på dig. 



Så lyd! 

ÄT!!! MAT!!!


Min egen lilla rosa kigurumi-unicorn. Jag vet att livet är jobbigt med alla krav. Jag vet att du med OCD känner att du måste ha kontroll. Jag vet hur dåligt du mår, just nu, av att inte ha den kontrollen. 

Men du får INTE flytta över kontrollbehovet till intag av mat. 

Jag tillåter det inte. Mina spioner tillåter det inte. 

Vi ser dig! Vi älskar dig!

3 kommentarer:

  1. Nej nej nej du MÅSTE äta Maja!!!

    Fina go'a älskade Maja, vad hade du sagt till alla dina småpojkar som älskar dig och ser upp till dig om de vägrade äta? Du hade förklarat för de hur viktigt det är att äta. Så äta gumman, ät!

    Älskar dig till stjärnorna och tillbaka igen!
    Vad som än händer, vad som än sker!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Maja, min älskade Fjäril! Jag vet att du blir arg och irriterad på mig när jag påpekar att du inte äter ordentligt men jag gör det för att jag bryr mig!
    Du är viktig!
    Du är värdefull!
    Ät!!!
    <3 Älskar dig massor!

    SvaraRadera