torsdag 30 januari 2014

Snöskottning

När värken börjar lägga sig efter tisdagens vattengympa och jag såg det som möjligt att jobba i morgon fick jag bita i det sura äpplet.


När brevlådan var omöjlig att nå och gubben inte ansåg att just den var något att prioritera så föll det på mig.

Maja erbjöd sig att skotta efter skolan idag men när hon i morse såg hur illa det var så skickade hon ett sms.

Man måste tänka på tidningsbuds och brevbärarnas arbetsmiljö också.

Vill inte skriva gubbens och Max resonemang för då blir de svartlistade av alla former av speditörer.

Så på med paltor eftersom min kropp inte klarar kyla.

Leta upp en spade eftersom jag inte orkar lyfta snöskyffel.

Har man en kropp som enligt doktorn inte ens får lyfta ett mjölkpaket så orkar man inte lyfta tunga skyfflar heller.

"Lotta, du är envis som en gammal get!"

Tog lite tid och mycket kraft men nu kommer brevbäraren fram till lådan.

Jag däremot biter i det sura äpplet.

Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar