måndag 20 januari 2014

Denna eviga kamp med jox

Före

Det tar inte lång tid och kräver inte särskilt mycket energi men att göra detta varenda dag är tråkigt.

Det är inte bara vardagsrummet som kräker saker utan även kök, hall. Praktiskt taget varje rum kräker fram saker vareviga dag.

Det känns som om jag för en ojämn kamp.

Jag plockar undan och rummen kräker fram saker.

För det kan väl inte vara så att det är någon som lämnar prylar framme? Inte mina barn inte. Jag har fostrat dem till att städa efter sig. Jag har lärt dem att ta hand om sina saker. Det vet jag också att svärmor har gjort. Alltså fostrat sina barn till att städa.

Hm! Alltså måste det vara rummet själv som kräker fram alla dessa saker.

Idag var det väldigt lite som hade hamnat i vardagsrummet. Andra rum så som köket är betydligt värre.

Spotta i nävarna och plockar undan.

Efter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar