måndag 3 februari 2014

Dumma människa

Åh, vad det är roligt att åka bil. Jag är så upphetsad att hela jag skakar. Vart ska vi? 



Hur kan du stå och titta på det hårda vattnet när det luktar så gott här borta? Speciellt här i denna snödrivan. Jag bara måste kissa lite. 





Dumma människa, stå där och glo genom den där platta saken som låter konstigt ibland. 

Åh, ska vi gå in här? Vad kul. Det luktar massa. Har jag varit här innan? Känner igen några dofter.  Hela jag spritter av upphetsning. 

Vem är det? Henne känner jag inte och hennes hand luktar konstigt. 

Varför ska jag stå på bordet? 

Nu minns jag. Det är här det sticks. Här vill inte jag vara. 

Dumma människa! Varför håller du fast mig? Jag måste fly. De är inte snälla här. De sticker mig i rumpan. 

Trött! Trött! Vill inte ligga. Måste vakta. Var är matte? Måste vakta. Inte ligga ner. Inte....

Oj! Vad hände? 

Det gör ont i benet och den där andra människan har satt något om mitt ben. Det tänker jag ta bort. Så det så!

Trött! 

Åka bil var inte lika kul. 

Trött!




Varför sätter du dumstrut på mig? Dumma, dumma människa! Nu når jag ju inte ner för att tugga bort det där på benet. 

Suck!

Trött!




Okej, men jag ska pipa. Bara så du vet. Pipa och låta dig veta hur synd det är om mig. 

Dumma, dumma, dumma människa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar