onsdag 26 februari 2014

Tapet



När jag kom hem från jobbet i natt hade gubben tapetserat i Magdas nya rum.

Jag visste om det för Magda ringde och skvallrade.

- Blev det bra? frågar jag gubben.
- Nej!
- Va? Är du inte nöjd? frågar jag och öppnar skjutdörren. Beredd på att se tapetvåder på golvet. Har ju varit med om hans frustration tidigare och vet att tapeter kan rivas ner i ett svep. Att skruvmejslar, hammare och annat kan få vingar.
- Nej! svara gubben.


Va!

Tapeten är jättefin och rummet börjar bli så som Magda tänkt sig. Ljust, vitt och blekt rosa. 

- Men det är jättebra, säger jag undrande. 
- Nej! Det är ljust. Tapeten är för ljus. 
- Men, det är den Magda vill ha. 
- Ja, ja! svarar gubben. 

Karlar!

Efter bilprovningen ska jag inom och köpa färg. Har köpt en låg skänk på Ria och ett sminkbord från en bekant.

Gubben vill testa sprutmåla dem också. Han fick blodad tand. Gubbar och deras leksaker.

Har en idé med den överblivna tapeten. Får se hur det blir.

Kanske! Kanske! Kanske kan Magda flytta in i rummet till helgen.

2 kommentarer:

  1. Är tapeten blekt rosa? Mina svärföräldrar har likadan tapet i vitt, verkligen superfin tapet!
    Blir nyfiken på det färdiga resultatet med möbler och så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är svagt rosa. Jag tycker stor skillnad mot det vita.
      Kommer bli riktigt bra.
      Alla tycker om olika och nu är det inte gubben som ska bo i rummet. ;-)
      Magda längtar.

      Radera