måndag 24 februari 2014

Max 19 år


Gubben bestämde att vi skulle äta ute idag eftersom Max fyller år. Max valde Steakhouse i Kristianstad.

Personalen var snabba att plocka fram flagga när de förstod att det var en födelsedagsgris som kom.


Riktigt härligt att sitta och bli serverad. 


God mat åt vi också.

Max valde en grillmix, gubben en hamburgare och vi tjejer kycklingfilé.

Självklart efterrätt åt de som ville.

Förstår inte hur man kan orka äta efterrätt direkt efter maten. Jag är proppfull och behöver en stund innan jag lyckas få ner något annat än kaffe.

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med restaurangbesök med fina familjen och grattis till sonen!

    Jag skulle nog klara mig på en förrätt och efterrätt istället för jag vill gärna ha dessert men orkar sällan efter varmrätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var riktigt trevligt även om jag kände att det saknades en son.
      Roligt att alla är så gott humör och mår någorlunda bra.
      Inga incidenter utan allt flöt på bra.
      Maja klarade av att byta dessert när hennes inte fanns. Ögonen blev som rådjursögon i billjuset men hon löste det galant genom att be om menyn igen. Frågade sedan servitören om hans favorit och valde den.
      Ibland kan lösningen på problem med val lämnas över. Smart!

      Jag fixar inte äta dessert så direkt på maten.

      Kanske skulle köpa din idé. Förrätt och dessert. Skippa varmrätten. ;-)

      Radera