onsdag 19 februari 2014

Ikea


På väg ut från Ikea ser jag något ligga på marken.

- Nej! Plocka upp den, ber jag Maja.
- Mamma, du är äcklig, säger Magda.
- Men, vi måste rädda henne, svarar jag.

Då ser Magda vad det är. En liten Labolina. Smutsig efter att blivit trampad och sparkad.

Vi räddar henne och just nu cirkulerar en efterlysning på Facebook. Kanske hittar Labolina hem igen.

Vi ska ta hand om henne. Ikväll väntar en tvätt.


När jag plockat in allt från bilen inser jag att vi handlat en hel del.

Magda har köpt mycket till sitt nya rum.

Gubben har börjat att måla så det är inte alltför långt borta innan hon kan flytta in.

På fredag köper jag tapeterna hon valt ut. Men tapetsering hinns inte med denna helgen. Det kommer.


På bordet stod ett levererat paket. 

Frula har hittat hem till Magda. Gissa om hon blev glad. 

Tack än en gång för vinsten Vittellersvart.blogspot.se

Nu håller jag kväll med Max medan resten är och firar svärmor på födelsedagen. Trött!

2 kommentarer:

  1. Vad söt Frula är, hoppas att Magda kommer trivas med henne. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon var mycket större än jag trodde. Positivt överraskad.
      Magda fastnade direkt och visade stolt upp den i Skype för pojkvännen. :-D

      Radera