torsdag 20 februari 2014

Tips mottas

Jag önskar tips på hur jag ska få min gubbe till att sluta snusa i sängen.

Dels tycker jag att det är fruktansvärt äckligt och sedan är jag oerhört trött på att behöva byta örngott så gott som dagligen och lakan 2-3 gånger i veckan.


Jag har förklarat, jag har bett och bönat, jag har skällt och jag gick så långt att jag slutade byta lakan.

När jag själv inte kunde ligga i sängen bredvid eftersom det luktade apa och vitt blivit brun/grått gav jag efter och började städa, byta och tvätta igen.

Gubben får snusa om han vill. Hans hälsa, hans ekonomi men vi bor i ett gemensamt hus och sover i samma säng. Jag vill inte ha merjobb pågrund av hans nikotinberoende.

Hur ska jag få honom att sluta snusa i sängen?

Även att inte slänga prillan lite överallt hade varit fantastiskt.

Finns inget värre än dessa äckliga snusprillor som färgar nattduksbord och luktar illa i blomkrukor och kaffekoppar. För att inte tala om när man trampar på en ute på gårdsplanen och drar in i både bil och hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar