söndag 2 februari 2014

Tapetsering


Efter några tapetseringar har vi fått in snitsen. Jag penslar/rollar på lim, håller koll på alla attiraljer.

De som känner gubben vet hur han sprider sina pinaler runt sig.

Jag står redo med verktyget han behöver. Borste, fuktig trasa eller rakblad.


Att tapetsera tillsammans är ett bra sätt att testa varandras personligheter.



6 1/2 våd senare är väggen klar.


Tapeten vi använde var rullar vi fick över när vi gjorde vid vårt sovrum 2011. Precis nu som då anser gubben att jag vill ha tapeten på fel håll. 

Enligt hur tapeten är rullad borde tapeten vara åt andra hållet men jag vägrar ha blomrankor som ringlar neråt. En blomma växer i mitt huvud uppåt. 

Om någon annan anser att tapeten i mitt sovrum är upp och ner så får de tycka det. Huvudsaken att jag inte går och retar mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar