måndag 24 februari 2014

Måndagslista

Anna börjar varje måndag med en förra-veckan-lista som ska göra henne mer medveten om vad som händer i hennes liv.

Jag stjäl hennes idé. Det är faktiskt väldigt rannsakande att tänka tillbaka på veckan som gått. Inte bara springa vidare med en ny.



Förra veckan:

Blev jag glad över:
Att jag bestämde mig för att sluta vara feg. Mer information kommer. Får inte skynda för fort.

Blev jag irriterad över:
Att jag, återigen, pressar mig mer än jag orkar. När ska jag lära mig att säga nej och stopp?

Lärde jag mig:
Att ibland måste man släppa taget för att inte själv gå under. Oavsett hur ont det gör.

Undrade jag:
Varför vissa människor alltid kommer undan? Är det bara jag som ser falskheten eller är det mig det är fel på?

Önskade jag:
Att jag inte kände mig så ensam.

Den kommande veckan hoppas jag:
På mer sol, stabilare temperatur och större leenden. 

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. En väldigt bra idé. :-D

      Göra bokslut men se tillbaka. På både bra och mindre bra.

      Lära sig och gå vidare.

      Radera