onsdag 12 februari 2014

Kycklinggryta med kokosmjölk


Jag hackar först en halv chili. Tänker vara försiktig eftersom gubben inte gillar stark mat. Men när jag ser hur lite det blir tar jag en bit till och en bit till. Tillslut har jag använt hela chilin. När jag sedan smakade av insåg jag att gubben kommer att tycka att det är för starkt så jag bryter av grytan med 1 dl grädde.

Broccolin hade jag först tänkt ha i grytan men eftersom broccoli är ett av Max hatobjekt så serverar jag det bredvid.

1 kg kycklingfilé
1 röd lök
1 zucchini
1/2 -1 röd chili
1 tsk röd currypasta
1 burk 400 ml kokosmjölk
1 citron (skalet)
2 krm salt

Strimla kycklingen.
Tärna zucchini och lök.
Bryn kyckling och lägg över i en gryta.
Fräs lök och zucchini och blanda ner i kycklingen.
Hacka chili.
Tillsätt kokosmjölk, currypasta och chili i grytan.
Koka upp och koka i 10 minuter.
Smaka av med rivet citronskal och salt.

Servera med kokt ris och kokt broccoli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar