fredag 14 september 2012

Funna prover

Mina försvunna provsvar har hittats. Reumatologen ringde tillbaka idag.
Tyvärr inte med de svar jag hade hoppats på men ändock svar.

Det är nu bekräftat med flera prov att jag har reumatism. Vilken typ det är vet de dock inte men misstankarna är fortfarande på autoimmun systemsjukdom MCTD - bindvävsreumatism.

Ett av proverna visar även på "aktivitet i musklerna". Vad det betyder kan de inte säga. Det kan bero på MCTD. Det kan vara ett tecken på fibromyalgi. Det är svårt att säga. Men något är det.


För mig spelar det inte så stor roll vilket det är. Jag har fått det bevisat för mig att min värk är verklig. Att den inte beror på hypotyros eller felmedicinering av Levaxin.

På ett sätt hade jag hoppats att det var så. Att värken var något som skulle försvinna. Men så bra som jag mår idag så klarar jag av smärtan.

Det gör ont och jag känner ofta en trötthet eller mjölksyra i musklerna men det finns en orsak.

Skönt. Att få veta. Få det bekräftat att: nu är det så här och nu får jag jobba med detta. Det blir inte bättre. Jag ska leva med detta resten av mitt liv.

Idag absolut inte den skrämmande tanke som det var för tio veckor sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar