måndag 24 september 2012

Tvärvändning

Oj, vad det kan vända kvickt.

Ena stunden känns det iskallt på bilfronten och sedan plötsligt har jag ett mycket, mycket intressant objekt.

Håller tummar och tår att denna inte slinker mellan fingrarna eller visar sig vara blaha.

Allt ser toppen ut på pappret och säljaren lät ordentlig. Men jag är för misstänksam för att tro att det verkligen är sant.

Som jag skrivit innan så verkar det som om eländet kommer som ett brev på posten så fort livet rullar på.

Snälla, snälla, snälla!!! Låt det för en enda gång gå åt ett positivt håll.

Jag begär inte att gubbens Lottorad ska vara rätt på lördag. Även om det hade varit gott.
Jag begär inte att bli frisk.

Jag önskar bara att det för en enda gång ska gå i medvind för en liten, liten stund. I alla aspekter i livet. Jobb, familj, barns skola och bilköp.

Snälla, snälla, snälla!!!!

Ge mig lite andrum. Ge mig lite medvind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar