söndag 23 september 2012

Usch! Suck! Stön!

Du, som inte själv lever i en sådan familjesituation som jag, kan inte förstå hur ansträngande en morgon är.

Aggressiviteten, impulsiviteten och egoismen är på topp.

Jag hatar detta. Jag orkar inte med det.

Gubben hotar avliva djuren. Magda skriker hysteriskt. Gubben svär över vilka jävla, lata och otacksamma barn han har och får till svar att:

-Håll käften gubbjävel.
- Era lata jävlar. Fy fan vilka jävla egoistiska ungar jag har.

Med tårarna rinnande ger jag mig iväg för att hjälp Maja med Kvällsposten.

-Orkar du ligga i sängen så orkar du köra bil. Du sitter ju bara på röven.

Det är otäckt vilken skillnad det är på min gubbe med och utan medicin.

Jag försöker få tjejerna att låta honom vara ifred. Vänta tills medicinen verkat. Både deras egen och gubbens medicin.

Efter halva rundan ringer min mobil och han ber om ursäkt för sitt beteende.

Det gör så ont även om jag vet att han innerst inne inte menar orden. Så otroligt ont.

Jag hatar helger. Jag hatar denna aggressivitet och elakheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar