måndag 10 september 2012

Slutpendlat

Två dagars pendling räckte för mig. Imorgon köper jag en bil.

Dagens resa började med 7 minuters försening från byn.

Folk klagar på att busschaufförer kör fort men då har de inte åkt med denna chauffören. På 80 väg körde han i 60 och det resulterade i att jag missade tåget mot Kristianstad. Vilket i sin tur medför att Maja missar sin klipptid och tyvärr måste jag betala den i alla fall. Frisören kan ju inte avstå sin lön bara för att jag inte hinner dit.

SUCK!!

Ringer Skånetrafiken men de kommer undan med att det står G i tidtabellen. Det innebär att eftersom det inte är tio minuters tillgodo mellan bussens ankomst och tågets avgång så garanterar inte Skånetrafiken resan.

Andra dagen jag pendlar och det har redan kostat mig 500 kr i straffavgift.

När jag påpekar det för killen i luren och säger att jag tänker sluta pendla efter två dagar svarar han:

- Ja, det får du göra om du vill.

Skånetrafiken+pendling=SKIT

2 kommentarer:

  1. Nähä säger du det? Är inte Skånefuckingtrafiken bra på sitt arbete? Nu blev jag chockad över din reflektion över 2 (!) dagars pendling. ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åkte idag i alla fall. När det funkar är det toppen. Men att man ska behöva åka med en buss en timme tidigare o vara på jobbet 14.30 när man börjar 15.30 är surt. Hade jag kunnat sluta en timme tidigare hade det ju varit lugnt. Men jag måste jobba till 23.30 och sista tåget hem går 22.38. Suck!

      Radera