fredag 28 september 2012

Är det dags?

Igår började ryggen kännas bättre. Visst har jag fortfarande mycket ont men det börjar gå åt rätt håll.

Vad händer då?

Det första jag märker är att det sticker i vänster hand. Jag nonchalerar symtomen med att jag legat på armen.

Men stickningarna fortsätter under dagen och plötsligt även i höger hand.

Jag som inte haft huvudvärk på väldigt länge överraskas av smärtan i pannan.

Nu kan jag inte längre hitta på bortförklaringar. Eller? Jo.

Jag kanske tog dubbel dos Levaxin igår och i morse. Eller?

Det är rörigt på morgonen och jag kan inte minnas om jag tagit medicinen en eller två gånger.

Bortförklaring, ursäkt. Vill inte ens tänka tanken att problemen är på väg tillbaka.

Idag tog jag medicinen och ställde den på espressomaskinen. För att markera att idag har jag tagit den.

Fingrarna sticker men inte lika mycket som igår. Ingen huvudvärk. Armarna är trötta. Musklerna känns som efter ett ordentligt träningspass.

Jag vill inte. Jag har mått bra under så lång tid nu. Jag vill inte tillbaka.

Är det nu jag går ur mitt terapeutiska fönster? Nu som straffet kommer för att jag "detoxade" från 100 mikrogram? Är nya dosen för låg? Är dosen för hög?

Det är idag dag 16 med Levaxin 25 mikrogram och jag ska ta nya prover om lika många dagar.

Eller är stickningarna och muskeltröttheten istället på grund av reumatismen eller fibromyalgin? Inte alls något som har med sköldkörteln att göra?

Det är inte lätt att veta "vad som är hönan och vad som är ägget" när man lever med flera "följeslagare".

Jag antecknar och hoppas, hoppas att i morgon vaknar jag utan stickningar i händerna.

Idag gläds jag åt att ryggen börjar kännas bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar