fredag 7 september 2012

Service


Jag köpte en sittsäck åt Magda. Vi hade pratat om Saccosäck men så hade Maxi sänkt priset på denna sittsäck.

Jag köpte en grön och Magda var supernöjd.


När jag efter många om och men fått ut det som var i paketet blev både jag och Magda 
misstänksamma.


Visst, det förstod vi att den måste vara vakumförpackad men detta såg så kul ut.


Inte lite plast runt klumpen heller. Hela tre omslag.

När jag öppnar den sista reagerar jag på lukten men tänkte att det säkert är för den är ny och inpregnerad mot väta.

Står på förpackning att man kan ha sittsäcken både ute och inne så något regnskydd måste det vara i den.

- Det står att det kan ta upp till 72 timmar innan den vecklat ut sig klart, säger jag.
-AH, det är länge.
- Inte jätte. Du får vänta och se.

Om man känner till uttrycket "Som en äggsjuk hona" så förstår man hur Magda var. Flera gånger var hon inne på sitt rum och kollade.

Morgonen efter när jag kommer ner i hennes rum känner jag hur det stinker.
Säcken luktar inte hallon.
Fram på dagen får jag nog och bär ut den i garaget.
Till Magda säger jag att den nog bara behöver vädras.
Efter fyra dagar i garaget stinker den fortfarande och har inte vecklat ut sig riktigt.

Då ringer jag ICA Maxi.

- Inga problem. Måste vara något fel. Kom och byt.

Igår var jag på Maxi och hämtade en ny. 
Denna gången tog jag istället en rosa.
Vid 21-tiden plockade jag ur den ur förpackningen och i morse såg den ut såhär:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar