lördag 8 september 2012

Suga på sommarens sista



Idag suger vi ut det allra sista ur sommaren. Även om jag hoppas att det kommer några varma dagar till så är det kanske dags att inse. Vi går mot kallare dagar.




Gubben grillar karre, marinerade champinjoner och squash.

Doftar gott av Smoked liqued.

I ugnen inne gratineras potatisgratäng och jag ska stuva grönkål åt mig själv.

Känt mig väldigt trött och har ont i armar, axlar och nacke.

Fått veta av jägaren att det var en, tyvärr, stor sugga som jag krockade med i natt.

Hon hade legat kvar i gropen när han kom till platsen så avlivningen gick snabbt.

Jag hoppas bara att hon inte hade kultingar som nu svälter ihjäl.

På måndag får jag kontakta försäkringsbolaget. Gubben tyckte jag skulle ta tillfället i akt och leta efter ny bil. För även om skadorna på bilen inte var så omfattande så kommer det ta tid att laga.

Jag har pratat om ny bil ett tag så varför inte. Anledningen att jag inte gjort slag i saken har ju varit för jag varit så förtjust i min lille gröne bil.


Majas björnbär börjar mogna. Ett stort glädjeämne eftersom vi trodde busken dött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar