torsdag 28 mars 2013

Lite ideellt arbete

Dag innan röd dag innebär i mitt yrke ledig dag. De flesta är lediga på röd dag men inte jag.

Så jag bockar och bugar för denna extra lediga dag.

Har varit hos Ulrika och gjort styrelsearbete. Sådant där som samlas på hög. Sortera, sätta in i pärmar och kasta.

Nu syns Ulrikas skrivbord igen.


Hoppas hon inte upplevde att jag snokade eftersom både privat och föreningens huserade på skrivbordet och råkade ut för mig.

Det märks tydligt att vi egentligen skulle behöva en egen föreningslokal med i alla fall ett kontor.

Stackars Ulrika har mängder av föreningens saker hemma hos sig.

Ett hörn i hennes arbetsrum är belamrat med föreningens atteraljer. Den hörnan får jag ta tag i en annan dag. 

Nu är jag helt slut. Axel och nacke gör ont.

Blir lite vila innan maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar