söndag 10 mars 2013

Pyssel



Maja och jag åkte iväg för att hjälpa till på Attentions medlemsträff med öppethus och påskpyssel.

Kände mig som en jätteskurk eftersom gubben fick fortsätta tapetsera Max rum själv. Men jag vet att han fixar det. Denna renoveringstapeten är mycket tjockare än vanliga tapeter och man limmar direkt på väggen istället för på tapeten.


Så mycket hjälpa till med pyssel blev det inte eftersom det inte kom en kotte. Trist men så är det.

Maja och Ulrikas assistent pysslade själva och jag och Ulrika underhöll oss med kakor och kaffe.


Även om man inte firar påsk så är det kul att pyssla.


Gubben kom och hämtade Maja och de fick fixa familjens mat. Han berättade stolt att det bara var två smala remsor kvar vid fönstret och garderoben kvar att tapetsera. Inte illa. Själv begav jag mig direkt till jobbet.

Nu när rummet piffas till så bor Max tillfälligt på resårmadrassen i hallen uppe. Alla prylar och pinaler står... överallt.

Nästa vecka ska jag köpa färg och sedan blir det till att måla.

Hoppas vi hinner snabbt klart och kan låna bil så hans nya möbler kommer hem. Ny sängstomme, resårmadrass, bäddmadrass, byrå/tv-bänk, lampor.

Får inte glömma ram. Max ville ha en ram till tavlan jag målade till honom för många år sedan. Max gillade drakar och jag målade av en drake som han hade som motiv på en tröja. Sedan ville han ha samma drake som dekoration på skjutdörren. Men schablon gick det super.

Drakarna på dörren försvinner nu men tavlan ville Max tydligen ha kvar. Det gladde mitt hjärta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar