fredag 29 mars 2013

Nä, nu blir jag arg

För ovanlighetens skull var det en morgon utan någon klocka som ringde. Inga måsten förrän i eftermiddag då jag ska jobba.

Hela familjen hemma och Maja hade avbokat Kvällspostenförsäljningen.

Vi kände alla att vi behövde sova ut.

Alarm stängdes av och telefoner ställdes på ljudlöst.

Jag sjönk ner med vissheten att imorgon kan jag sova.

JOVISST!!

Natten var hemsk.

Jag har en idiotisk vana att bara sova på höger sida i lite framstupa sidoläge.

Sover alltid så. Oavsett hur jag lägger mig så nog snurrar jag och hamnar på höger sida.

Frissan påpekar att håret är tunnare på höger sida men det är ju inget viktigt.

Däremot så gör min onda nacke och höger axel att jag vaknar med pilar skjutande upp i huvudet och ner i armen varje gång jag lägger mig på höger sida.

Får jag bara ligga på min högra sida så ligger jag still hela natten och slipper vakna av att andra delar av kroppen smärtar.

Så i natt har jag vaknat uppåt 30 gånger av att jag envist lagt mig på höger.

SUCK!!

Inte nog med det.

Klockan 06.00 vaknade jag och har inte kunnat somna om.

Vilket skit!

Nu ska jag krypa ner i sängen igen. Glöm att jag tänker vara vaken när hela familjen sover.Till och med hundarna och katten sover.

Och sedan SNÖAR det. Är det ens lagligt? Snö sista fredagen i mars. SNÖ!!!

Jag som inte vill klaga på vädret men nu räcker det. Nu är jag trött på kylan som kryper in och biter i mitt skelett. Jag är trött på halkan som gör mig livrädd för att ramla.

Nä!! Nu kryper jag ner i sängen och när jag tittar fram igen vill jag ha vår. Fattat??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar